Wyświetlono posty wyszukane dla frazy: stół probierczy do pomp





Temat: [N16] Pompa wtryskowa VP44 - informacje dla posiadaczy 2.2 D
Coś takiego znalazłem:

Witam,
Prowadzę w Krakowie warsztat DIESEL-SERVICE
Zakres świadczonych usług:
- komputerowa diagnostyka silników Diesla,
- naprawa i regulacja pomp wtryskowych na stole probierczym (pompy rozdzielaczowe VE mechaniczne i EDC, pompy rozdzielaczowe LUCAS, pompy rzędowe do aut dostawczych i ciężarowych)
- diagnostyka pomp VP29/30/44 - odczytywanie kodów błędów w sterowniku pompy
- naprawa i regulacja wtryskiwaczy (tradycyjne i dwusprężynowe TDI)
- naprawa pomp wysokociśnieniowych Common Rail,
- naprawa wtryskiwaczy Common Rail

Istnieje również możliwość realizacji zleceń wysyłkowo.

Więcej informacji:
DIESEL-SERVICE
ul. Wadowicka 8i
30-415 Kraków

tel. 0 608 037 921

email: dieselkrakow@gmail.com






Temat: DIESEL-SERVICE
Witam,
Prowadzę w Krakowie warsztat DIESEL-SERVICE
Zakres świadczonych usług:
- komputerowa diagnostyka silników Diesla,
- naprawa i regulacja pomp wtryskowych na stole probierczym (pompy rozdzielaczowe VE mechaniczne i EDC, pompy rozdzielaczowe LUCAS, pompy rzędowe do aut dostawczych i ciężarowych)
- diagnostyka pomp VP29/30/44 - odczytywanie kodów błędów w sterowniku pompy
- naprawa i regulacja wtryskiwaczy (tradycyjne i dwusprężynowe TDI)
- naprawa pomp wysokociśnieniowych Common Rail,
- naprawa wtryskiwaczy Common Rail

Istnieje również możliwość realizacji zleceń wysyłkowo.

Więcej informacji:
DIESEL-SERVICE
ul. Wadowicka 8i
30-415 Kraków

tel. 0 608 037 921

email: dieselkrakow@gmail.com





Temat: Astra II 2.0 DTL 98" rok nie odpala
Generalnie wymiana oprogramowania w PSG nie jest możliwe w warunkach warsztatowych. Można to zrobić tylko na specjalnym stole probierczym do tych pomp. Komputer stołu posiada taką możliwość. Oprogramowanie można zmienić trzy razy (procek posiada log-bajt ). Na stole można także ustawić parametr "delta fi" dla czujnika obrotu wałka. Jest to ważny parametr z punktu widzenia strojenia kąta wtrysku przez pompę. Wogóle wszystko można zrobić na tym urządzeniu



Temat: [ALL] Jak rozpoznać która to pompa 1.6 a która 1.9 ?.

ciśnienie i ilość paliwa zbyt mała to moze najwyzszy czas zalozyc glowiczke od tdi wazne jest tez jakie daje cisnienie pompa przetlaczajaca gdzie w mechanicznych pompach max 6bar a od tdi 9bar, moim zdaniem to najlepiej bylo by sprawdzic taka pompe ma stole probierczym jak dawkuje jakie daje cisnienie



Temat: 318TDS pompa wtryskowa? czy jednak coś innego - pomocy :(
Czy juz sie zakonczyly twoje problemy?Mam pytanie odnosnie kupionej przez ciebie pompy.Czy ty jak kupiles z gwarancja i czy byla poplomowana gdy ja dawales do sprawdzenia do opisanego wyzej serwisu.Mysle ze jesli byla ona zaplombowana to nie wiele mozna stwierdzic o wyciekach majac pompe na stole probierczym.Trzeba ja rozkrecic i zobaczyc wizualnie w jakim stanie sa uszczelnienie.Ale jak domniemam byla ona zaplomowana i nie pozwoliles ja rozkrecac wiec nie miej pretensji do goscia co ci ja sprawdzal.Daj znac jak przebiegaja prace.



Temat: Efekt żabki
Tak. pierwsza rzecza podczas "żabkowania" ktora jest do wymiany to amortyzatorek znajdujacy sie przy ciegnach pompy wtryskowej oraz prawidlowa regulacja linki gazu. Wazna rzecz: sprawdz numer amrtyzatorka w EPC, musi miec dokladnie ten sam numer!!!
od tego bym zaczal, jak nie pomoze to sprawdzenie luzow w ukladzie przeniesienia napedu (ale to to podejrzewam ze bys od razu rozpoznal)....ostatecznoscia moze byc rozregulowana pompa ktora zle dawkuje paliwo - pompa na stol probierczy



Temat: tranzystor vp44...
Sposób montażu jest taki jak opisałeś - nie musisz ciągnąć specjalnie drenu do "prawej strony"
Jak dobrze przylutujesz podstawę tranzystora (dren) to wystarczy.

Jeśli chciałbyś tylko zregenerować sterownik u Boscha to gdy zobaczą, że tam było coś ruszane to Ci nie założą takiej pompy na stół probierczy - boją się go uszkodzić

Natomiast gdy będziesz regenerował pompę w całości (koszt ok 2000 zł) to nie ma to znaczenia bo i tak Bosch daje nowy sterownik.

Spróbuj wymienić tylko tranzystor - ja już tak jeżdżę od ponad roku

P.S Sprawdź tylko czy nie masz czasem pompy dwu-wtykowej - bo może być problem z regeneracją



Temat: pomocy 525 tds trzęsie silnikiem
witajcie.w moim przypadku to byłotak.w zeszłym tygodniu wymienili mi nastawnik na nowy ale to nic nie pomogło więc panowie mechanicy wyjęli pompę zmienili korpus i inne zużyte części na nowe po czym sprawdzili i ustawili pompę na stole probierczym.przy odbiorze auta SZOK dalej to samo ale oni na to że na kompie pokazuje walnięty pedał gazu(czujnik),tak się zastanawiam czy sprzedali mi tanią bajeczkę czy mówili prawę,jeszcze nie zmieniłem,jak to zrobię to opiszę.pozdro



Temat: [1.6/1.9 TD]moze sie przyda TDieslowcom

Co do tego moda to szkoda jedynie że nie ma jakiś konkretnych wartości ustawienia. Bo dochodzenie do tego metodą prób i błędów może być trudne. trzeba by na stól probierczy pompe i probowac ale jak sie nie myle to tarcza z rolkami ma jakies max i moze brakowac regulacji, mozna tez wyjac jedna podkladke pod sprezyna ktora naciska na tloczek przesuwajacy tarcze z rolkami i wtedy tez powinien sie max kąt zwiekszyc



Temat: Czujnik/zawór konta wyprzedzenia wtrysku w 1,9 dti
Wypada zakończyć ten temat, więc tak:
Na pompie bosch jest takie ustrojstwo co się nazywa "regulator dawki" zmienia toto kąt wyprzedzenia wtrysku,ilosć paliwa i coś tam jeszcze.
W moim bolidzie toto padło i jest tak że komp przechodzi w tryb awaryjny - zapala się kontrolka kompa i bold słabiutki się robi. Bywa tak że ulega to zabrudzeniu i po wyczyszczeniu działa normalnie ale mój regulator zmarł.
Dzisiaj odebrałem bolida z naprawy, wymieniono toto, pompa na stole probierczym, wypłókano cały układ zasilania: zbiornik, przewody itp. Okazało się że jak mój bolid stał cztery lata nie ruszany to mu się wszystko pozamulało (taki syf się z ropuchy wyrącił). Miły mechanik który miał jeszcze czas ze mną porozmawiać ! Wyjaśnił mi że ten on regulator to ma prawo paść i często się zdarza że pada w okolicach do150 kkm.
Tak więc jak go dzisiaj do domku prowadziłem no to hoo hoo, całkiem inna jazda ! Ale i tak myślę nad "popsuciem" takie 115 koników to nie 80 więc podpowiedzcie z kim tu gadać ?
Muszę się pochwalić że dzisiaj pierwszy dzień egzaminów wstępnych, i chyba poszło ładnie (walczę o gwiazdki )
Pozdrówka



Temat: Kłopot z odpaleniem po wymianie rozrządu i regeneracji pompy
Ja też mam problem po wymianie rozrządu, ale nieco innego typu.

1. komputer pokazuje błąd siłownika wyprzedzenia, przy diagnozie ustaliłem, że pompa-komputer nie może ustawić kąta wtrysku i dlatego po mniej więcej minucie jazdy włącza się kontrolka CHECK ENGINE i ograniczane są obroty silnika do 2700 (to się nazywa chyba tryb awaryjny pracy silnika)

2. problem pojawił się po wymianie rozrządu, znajomy mechnik ustawiał pompę na znaki, nie wiem czy miał blokadę do rozrządu, chyba nie

3. przed wymianą rozrządu wszystko było w jak najlepszym porządku

Mechanicy chcą wymontować pompę i dać ją na stół probierczy.
Ale ja nie wiem czy to jest to akurat, a oni chyba też nie wiedzą.

PYTANIA

1. Czy ten feralny elektrozawór - przestawiacz kąta wtrysku można wymontować bez zdejmowania pompy ?
2. Czy ustawienie pompy o jeden ząbek do przodu coś da?
3. Skoro przed wymianą rozrządu było wszystko OK, to jakim cudem teraz pompa jest rozregulowana ? Czy tę pompę można spieprzyć podczas wymiany rozrządu tak, aby teraz konieczny był jej demontaż i stół probierczy ?

POMOCY .....



Temat: słaba moc w s40--pomocy
Mam ten sam problem co Toger w silniku 1.9 TD, obroty max. do 2700, brak tubiny, kontrolka CHECK ENGINE

ALE:

1. diagnoza jest inna - komputer pokazuje błąd siłownika wyprzedzenia, przy diagnozie ustaliłem, że pompa-komputer nie może ustawić kąta wtrysku i dlatego po mniej więcej minucie jazdy włącza się kontrolka i ograniczane są obroty (to się nazywa chyba tryb awaryjny pracy silnika)

2. problem pojawił się po wymianie rozrządu, znajomy mechnik ustawiał pompę na znaki, nie wiem czy miał blokadę do rozrządu, chyba nie

3. przed wymianą rozrządu wszystko było w jak najlepszym porządku

Mechanicy chcą wymontować pompę i dać ją na stół probierczy.
Ale ja nie wiem czy to jest to akurat, a oni chyba też nie wiedzą.

PYTANIA

1. Czy ten feralny elektrozawór - przestawiacz kąta wtrysku można wymontować bez zdejmowania pompy ?
2. Czy ustawienie pompy o jeden ząbek do przodu coś da?
3. Skoro przed wymianą rozrządu było wszystko OK, to jakim cudem teraz pompa jest rozregulowana ? Czy tę pompę można spieprzyć podczas wymiany rozrządu tak, aby teraz konieczny był jej demontaż i stół probierczy ?

POMOCY .....



Temat: Wykonam każde(prawie) urządzenie elektroniczne..!
no ja mam od 0 do 3500 obrotów/ min.... ( po zastosowaniu odpowiedniego falownika)

nie chciałem opierać konstrukcji na starym stole probierczym , poniewaz ważą one ok 500kg - 1000kg i nie nadają się do tego...
moja konstrukcja jest lekka i funkcjonalna.....ale to tylko prototyp......jak pisałem.!
Jak konstruowano stare stoły probiercze, to nikt nawet nie marzył o CR więc uchwytów do róznych pomp nie było..
Mój stół w zasadzie obsługuje wszystko co jest związane z CR.... ( z przystawkami )

W kwestii czasu i zapału.....no cóż cena oryginału jest tak zaporowa,że trzeba samemu coś wymyślić. Widziałeć tester wtryskiwaczy Boscha...98.000 zł...

Juz nie będę odsyłał klientów do konkurencji w celu sprawdzenia wtryskiwaczy, i pomp.....chyba swietna motywacja..?



Temat: 1.8D Ciezko pali- wysokie obroty
zacznij od sprawdzenia wtryskiwaczy na stole czy się nie zatarły . czasami się tak dzieje od złego paliwa . potem pompa na stół probierczy i sprawdzenie jej wydajności i przestawiacza kąta wtrysku . warto sprawdzić sterownik świec żarowych i luzy zaworowe .



Temat: [R420 sdi 98R] Ustawienie dawki paliwa.
dawki nie wyregulujesz przy sdi , reguluje ja elektronika , jedyna rada udac sie do pompiarza i na stol probierczy pompe, sorki za brak polskich literek



Temat: bialoniebieskawy dym z rury wydechowej
A czy kąt wtrysku można ustawić jakoś inaczej-prościej niż wyjmując pompę na stół probierczy ???



Temat: [90KM] Jak odpalać diesla
Pomyłki się zdarzają, może trzeba się z nimi skontaktować i wyjaśnić sprawę, to też człowiek Warto również wiedzieć, że kilku rzeczy na stole probierczym sprawdzić... się nie da Jedną z tych rzeczy jest prawie Twój problem.

Kontrola zaworu wzbogacania dawki (jak Wy tu go nazywacie LDA) w funkcji ciśnienia doładowania, na stole polega na doprowadzeniu do tego zaworu ściśle określonego ciśnienia i pomiarze ilości wtryśniętego paliwa (z reguły na 500 lub 1000 następujących po sobie wtrysków). Na stole praktycznie wszystko ocieka płynem probierczym, więc mikro wyciek z LDA jest nie do zauważenia, a ten mikro wyciek wystarczy, żeby silnik zaczął się rozbiegać.

Poza tym na stole nie sprawdzisz "rozbiegania", bo jak to zrobić? Pompa jest napędzana ściśle określoną prędkością bardzo precyzyjnie stabilizowaną (nierównomierność biegu nie większa niż 1 obr/min przy 1000 obr/min). Pompa z podciekąjącym LDA na silniku to nic innego, jak regulator proporcjonalny, czyli dodatnie sprężenie zwrotne: mały wyciek -> większe obroty -> większe ciśnienie w środku kompy -> większy wyciek -> jeszcze większe obroty itd... aż się wskazówka nie oprze o max obrotomierza albo silnik nie rozleci po kilku sekundach pracy.

Nie jest jednak tak tragicznie, konstruktor przewidział pewne zachowania i do pompy wsadził... regulator, który (chociaż teoretycznie) nie dopuści do takich anomalii. Jednak zrozumienie działania tego regulatora to wyższy stopień wiedzy tajemnej i nie będziemy tego tematu omawiać



Temat: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej


tak czy siak moim zdaniem na wymianę / regeneracje nastawnika lepiej podjechać do Boscha/ polecam np Bosch Diesel Centrum Kluszczyński w Bydgoszczy/

miałem problemy z pompą i zrobili mi super samochód chodzi wzorowo, nic nie szarpie, nie faluje, odpala na zimnym i ciepłym od strzału.
Goście z boscha znają się na rzeczy, to są w sumie "ich" pompy, maja specjalne stoły probiercze i komputery.
Moim skromnym zdaniem pompa wtryskowa jest tak precyzyjnym elementem, że nie ma sensu jeździć po pseudo-fachowcach od pomp
którzy mogą więcej zepsuć niż naprawić.


Chodziło mi tylko o to czy można gdzieś kupić taniej nastawnik pompy i udac się z nim na wymianę do Boscha. Nie zleciłbym żadnemu Kaziowi dotykania pompy, żadnemu.



Temat: pompa wtryskowa escort
Kolego....zapewniam Cie że nie dasz rady. Nawet gdy Twoje zdolności manualne i wiedza techniczna są ponad przeciętne. Do tego potrzebne sa narzędzia specjalne których zapewne nie posiadasz a na końcu zachodzi konieczność sprawdzenia tej pompy i korekcja dawkowania na stole probierczym bo jeżeli tego nie dokonasz...silnika nie da się uruchomić, albo po uruchomieniu ...nie będzie go można zgasić .
Pompa ta przed założeniem na silnik musi przejść odpowiedni test na stanowisku probierczym który obejmuje min. następujące czynności:
Pomiar i regulacja ciśnienia wewnętrznego
Pomiar i korekcja dawki rozruchowej
Korekcja dawki pełnego obciążenia
Sprawdzenie i korekcja hydraulicznego przestawiacza kąta wtrysku.

Robiłem te pompy kilka lat i wiem co piszę. Pragnę Cie ostrzec że podczas rozbiórki tej pompy czychaja na Ciebie pułapki techniczne i istnieja pewne procedury które trzeba wykonać aby nie obudzić sie z przysłowiową ręką w nocniku. Jeśli tego nigdy nie robiłeś możesz co najwyżej >baranka wykonać<. Ta robota w niczym nie przypomina wymiany łożysk w kole .
Ale jeśli nawet podejmiesz się tej roboty to musisz zaopatrzyć się oprócz specjalnych łożysk..... w nowy komplet uszczelek.
Jeśli masz na podorędziu sprawna pompę za 350zł to śmiało qpuj. Uważaj przy montazu na odpowiednie napięcie Zębatego paska napedowego...bo znowu łożyska pójdą w pizdu. Będzie w niej chrobotało i ropka sie będzie lała po paskach zębatych...a one tego nie lubią .
Tak czy inaczej zapodam wieczorem schematy abyś mógł ocenic skale trudności zadania

pozdrawiam



Temat: Pompa wtryskowa 525 TDS
Kazda beemka 6 cyl przewody ma rozmieszczone tak samo!!!!zarowno wysokiego cisnienia jak i elektryczne!!problem natomiast jest w regulatorze dawki-sa pompy ze sterowaniem EDC czyli potencjometrycznym jak i HDK czyli indukcyjnym-niestety konstrukcja tych nastawnikow uniemozliwia prace na innych sterownikach!!
na 100% nie wyregulujesz pompy na aucie-mozesz tylko zmienic dawke zasadnicza!!
pozostaje jeszcze cisnienie przetłaczania i cisnienie wewnetrzne od ktorego zalezy przestawienei kata wtrysku i te wartosci mozesz sprawdzic tylko na stole probierczym!!
przy wymianie pompy zwroc uwage i dobierz identyczna pompe -zdarzaly sie przypadki gdzie klienci przywozili sobie pompy bo ktos im na sile wciskal ze podejda!!
zastanow sie czy nie lepiej zregenerowac starej pompy-owszem gwarancje masz ale jak ci gosc jeszcze ja wyciagnie i wlozy to ok!!



Temat: TDS PRZESTAL NAGLE ZAPALAC NA CIEPLYM!!!
NAPRAWILEM POMPE WTRYSKOWA - NOWA ELEKTRONIKA, NOWA SEKCJA WYSOKIEGO CISNIENIA, USZCZELNIONA, USTAWIONA.
założylem pompe i auto zapalało bez problemu na ciepłym
przejechałm może 1500 km i nagle to samo co przed naprawa pompy - przestal zapalac na ciepłym , wiecej pali - ponad 10l w trasie, przy czym niejest wcale mocny (wrecz słaby)
zawiozłem auto do serwisu gdzie mi naprawiali pompe, wyjeli ja i sprawdzili na stole probierczym i stwierdzili ze pompa jest dobra i ze ma cisnienie odpowiednie, po czym skazowali mnie 700 zl za wyjecie i sprawdzenie pompy. Mechanik probowal zmienic dawke paliwa i takze niepali na cieplym.
Po odlaczeniu czujnika temperatury (wtedy swiece grzeja zawsze), auto pali zawsze po podgrzaniu swiec.
Kompresja na ciepłym silniku to ok 29bar na kazdym cylindrze. (zeby zapalił wystarczy 22)
Ja już niewiem co mam myslec
Dziekuje z góry za wszelkie sugestie



Temat: VOLVO [200/700/900 2.4 diesel D24]obroty silnika- jakie macie ? jakie sa fabryczne?

Marcin, a nie znasz może parametrów do ustawienia zapłonu ? mechanik ustawił mi zapłon kołem od wałka rozrządu... i w skrócie mówiąc nie podoba mi się to. Jesli wiesz jak teraz powrócić do fabrycznego ustawienia kół zębatych i czym ustawić ten zapłon to napisz proszę, kolega mechanik ma stroboskop czy jakoś tak, da się tym ustawić dobrze zapłon w tym silniku ?

termostacik mam nie sprawny, przynajmniej tak mi sie wydaje bo nie podbija mi obrotów na zimnym silniku- kiedyś do tego zaglądałem i wydawało sie, że termostat jest nie sprawny...


Piszę z pamięci, ale statyczny kąt wtrysku na pompie w D24 mierzony czujnikiem zegarowym to jakieś 0.8mm skoku tłokorozdzielacza przy tłoku I cylindra ustawionym w TDC. Do pomiaru dynamicznego kąta wtrysku trzeba w pompę wkręcić specjalny przyrząd i manometr, i robi się to na stole probierczym.

Rozrząd D24 to maślanka z ciepłym mlekiem na śniadanie: koło zamachowe na znak, pompa wtryskowa ma koło z klinem, koło pompy na znak, ustawienie pompy na znak, wał rozrządu na krzywki I cylindra do góry (włożyć blokadę zamiast tylnego koła rozrządu), zakładamy pasek, sprawdzamy naciąg, ustawiamy statyczny kąt pompy i tyle.

Później trzeba tylne koło rozrządu przykręcić 100Nm, a to nie lada wyzwanie, bez posiadania odpowiedniego klucza

Jeśli chodzi o termostat pompy, tzw. CSD to tu masz mega-krótkie info
http://www.mojevolvo.pl/w...or_(D24_engine)
Sorry za jakość foty, ale lepszej nie miałem



Temat: fiat tipo 1.9 td. jechalem i zgasl :(

dlaczego naprawa tego jest taka droga ?

Bo pompe trzeba po regeneracji ustawić na stole probierczym a takiego nie posiada byle jaki mechanik tylko przeważnie warsztaty w tym się specjalizujące. O ile pompe jeszcze można samemu rozebrać i poskładać to niestety na oko jej nie wyregulujesz. Najprostsza sprawa to wydłubać pompe z używki w przyzwoitym stanie. Jeśli jesteś w 100% pewien że to wina pompy wtryskowej to kup po prostu drugą tylko że sprawdzoną .... ale daj do sprawdzenia na stół przed załozeniem do auta.

W razie czego to ja mam taką pompe bo mi została po Tipku.




Temat: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Można gdzieś kupić nowy nastawnik pompy wtryskowej?
Tzn oprócz Bosha.
Szperałem troche w necie, ale nie mogę nic znaleźć.
Zastanawiam się czy nie ma gdzieś tańszego źródła.


tak czy siak moim zdaniem na wymianę / regeneracje nastawnika lepiej podjechać do Boscha/ polecam np Bosch Diesel Centrum Kluszczyński w Bydgoszczy/

miałem problemy z pompą i zrobili mi super samochód chodzi wzorowo, nic nie szarpie, nie faluje, odpala na zimnym i ciepłym od strzału.
Goście z boscha znają się na rzeczy, to są w sumie "ich" pompy, maja specjalne stoły probiercze i komputery.
Moim skromnym zdaniem pompa wtryskowa jest tak precyzyjnym elementem, że nie ma sensu jeździć po pseudo-fachowcach od pomp
którzy mogą więcej zepsuć niż naprawić.



Temat: [INNY] Szybka samodzielna diagnostyka silników D19T/D4192T
Dzięki

Pompa Bosch VE również była stosowana w silnikach D19T/D4192T. Pompa VE jest bardziej zwarta w budowie, posiada odmienny sposób tłoczenia paliwa do wtryskiwaczy, a wewnętrzne układy regulacji są mniej skomplikowane oraz - co najważniejsze - nie wymagają i nie posiadają żadnej elektryki

Problem z pompami DPC jest taki, że mało który warsztat posiada wyposażenie elektryczne do sterowania jej pracą na stole probierczym, więc niewiele warsztatów podejmie się naprawy tej pompy tak jak należy, natomiast pompa VE nie posiada takich wymagań i jest chętnie naprawiana nawet przez domorosłych fahofcuf; jak można się spodziewać - naprawa taka najczęśniej kończy się kręceniem wszystkimi możliwymi śrubami, bo coś tam trzeba podregulować, tamto przestawić... i na koniec ląduje ona u nas na stole

Moje wywody są hiper krótkie ale mam nadzieję, że zrozumiałe. Jeśli kogoś interesują szczegóły - zapraszam do warsztatu, mamy kilka pomp nadających się na złom - można pooglądać jak skomplikowane są to urządzenia. Można coś pokręcić, podregulować Jak się zepsuje bardziej, to żadna strata

Jeśli będzie zapotrzebowanie (proszę o głosy), w wolnej chwili napiszę kilka słów o układach Common Rail silników D4192T3/T4. CR są fantastycznymi układami wtryskowymi i na razie do nich należy świat Diesla.



Temat: Pompy wtryskowe-regeneracja gdzie?
Witam!
 Znalazłem dwa zakłady, może tez sie komuś przyda:
1. Diesel Sobótka Diesel-Service- Regeneracja pomp wtryskowych 55-050 Sobótka,

Oni zaproponowali mi uszczelnienie pompy za 220zł. (ale mechanik nie widział
samochodu, nie wiem czy nie będzie trzeba jednak robić regeneracji itp.)

a drugi warsztat:
2. Diesel Serwis BOCHEŃSCY, wrocław Ul. Jerzego Kowalskiego 5
http://www.diesel-serwis-bochenscy.neostrada.pl/index.html

Oni znowu podesłali mi całość kosztów z opisem robót:
Przegląd stanu auta, tj. diagnostyka obejmująca sprawdzenie kompresji, świec
żarowych i wtryskiwaczy kosztuje 25zł od cylindra. Diagnozę wykonuje
się na zimnym silniku, co oznacza, że samochód powinien zostać przyprowadzony do
warsztatu dzień wcześniej do 16.00.

Pompy Lucas podlegają procedurze regeneracji - uszczelnienie, wymiana
rotorka oraz regulacja na stole probierczym. Cena 550zł, a jeśli
trzeba wymienić łożyska - 650zł. Trzeba również wziąć pod uwagę koszt
demontażu / montażu pompy oraz ustawienia zapłonu - 120 zł + Vat oraz cenę
filtra paliwa - 35 lub 45zł. Naprawa trwa około 1,5 dnia.

Co o tym sądzicie? MOże jakiś spec od diesli podpowie mi co robić? Ewentualnie
może ktoś z was był w którymś zakładzie?





Temat: Regeneracja pompy wtryskowej
Hej!
Ostatnio mechanik stwierdził wycieki z pompy wtryskowej mojego Volvo 440 1,9TD
Pompa to Lucas.
Dzwoniąc w parę miejsc dostałem dwie propozycje:
1. Samo uszczelnienie pompy za 220 zł
2. Regeneracja pompy za 550zł (czyszczenie ultradźwiękowe, uszczelnienie,
wymiana rotorka oraz regulacja na stole probierczym, a jeśli trzeba wymienić
łożyska - 650zł)
Do tego zakład proponuje mi od razu sprawdzenie sprężania: 25zł/cylinder i
ustawienie zapłonu.

Teraz pytanie. Co radzicie?
 To mój pierwszy diesel i nie znam sie za bardzo na procedurach naprawczych
silników tego typu. Druga propozycja jest zdecydowanie droższa, ale zakład
wygląda na solidny i dobrze osprzętowiony. Ostatnio na wolnych obrotach odczuwam
od czasu do czasu powtarzajace się jakby dławienie silnika. Nie jest to nierówna
praca, ciągła, ale jakby od czasu do czasu gdzies nie dostawał paliwa albo coś
innego. No i zaczął więcej palić.
Będę wdzięczny za wszelkie porady.
Pozdrawiam





Temat: PROBLEMY Z POMPA WTRYSKOWA [Silnik PERKINS 4] JCB 3CX "89r.
człowieku, pod żadnym pozorem nie kombinuj z dawką, to nie maluch czy polonez
pompa albo do innego pompiarza albo grzebanie w rozrządzie, prawdopodobnie przesunąłeś przypadkowo rozrząd po wyjęciu pompy (mógł się nawet sam przesunąć w wyniku rozprężenia gazów w cylindrach - miałem taki przypadek ale go zauważyłem w trakcie wyciągania pompy, aby tego uniknąć blokuje się koło zamachowe specjalnym przyrządem)
nie chcę gdybać na temat zmiany kąta bo nie wiem jakie zmiany przyniosły by w efekcie czarny dym, sam się z czarnym nie spotkałem (niebieski lub biały widziałem)
proponuje najpierw zmienić pompiarza... określenie dawki lub zmiany kąta wyprzedzenia w samej pompie to poniżej godziny pracy diagnosty na stole probierczym...



Temat: Regeneracja Pompy Wtrysków DTI 2.0
Jadałem za regeneracje 2100 łącznie z zaprogramowaniem modułu pompy,cena zależy chyba od typu pompy i w jakiej częsci Polski mieszkasz.Co do regeneracji to wymieniają większośc części w tej pompie i na profesjonalnym stole probierczym ją składaja i ustawiaja no i trzeba na nowo zaprogramowac moduł pompy.



Temat: Problem z uruchomieniem ASTRA II 2.0 DL
zakład polecany przeze mnie masz tu: http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=29667

A co do problemu to może to ten nieszczęsny sterownik pompy-oto co znalazłem w necie:

"Kolejne typowe uszkodzenie w pompach to elektronika na górze pompy. Uszkodzenia biorą się z temperatury jakiej jest on poddawany. Problem dotyczy lutów, luty się krystalizują i przestają przewodzić. Może to powodować takie problemy jak: sporadyczny efekt "martwego pedału gazu", sporadyczne problemy z odpalaniem zimnego silnika, sporadyczne problemy z odpalaniem gorącego silnika oraz dymienie. Problemy robią się tak uciążliwe, że kierowca decyduje się na diagnostykę auta. Niestety problemy komputera nie dają się kodów błędów, dlatego nie można ich wykryć. Komputer może być naprawiany tylko razem z wyjętą pompą z pojazdu. Po wymianie komputera całość należy skalibrować na stole probierczym."

Na temat elektroniki pompy i problemów z odpaleniem poczytaj w tym temacie: http://forum.opel24.com/v...tart=135#259721



Temat: 2.7 TD raz kopci a raz nie
Obawiam się że to pompa wtryskowa a konkretnie tzw fala czyli tarcza dawkująca paliwo - miałem to samo i dopiero naprawa pompy pomogła ( koszt 1200 zł ) uważaj na używki - jak kupujesz używaną pompę to jedż z nią od razu na stół probierczy do dobrego speca.
Pompy rotacyjne sa bardzo wrazliwe na jakośc paliwa i ich uszkodzenia sa dosyć częste
No ale najpierw dobrze sprawdź to co pisali inni



Temat: Omega B 2.5TD 95r
Tylko wytłumacz mi jedno dlaczego po wymianie głowiczki na nową (wiesz co to jest głowiczka) silnik zaczyna zapalać nie robię nic więcej, rozrusznik dalej kręci tak jak kręcił. Ty słyszysz że dzwonią tylko nie wiesz w którym kościełe. Nie podawałem wartości bo dla każdego silnika jest inna tylko pokazuje problem. Przypominam żę dawka ta jest z lekkim zapasem, konstruktorzy dla pompy tak tą dawkę ustalają aby silnik zapalił nawet przy 150 obrotach (czujusz problem). Głowiczka nowa (dobra) jest tak wykonana, że jej wydajność w funkcji obrotów i temperatury jest prawie stała, norma dopuszcza wahanie 5%, obecnie bosch produkuje je w dolnej granicy a nie jak 15 lat temu 1% był prawie regułą.Na samochodzie tych rzeczy nie sprawdzisz, ja mam stół probierczy orginalny z symulatorem. To co ty mu dajesz w mapach to jest pobożne życzenie a w rzeczywistości w cylindrze co innego ląduje i jest to powodem stanu głowiczki. Czytając twoje teorie widać że ty nie znacz budowy pompy, bo nie wiesz oczym mówie ani nigdy nie widziałeś specyfikacji kontrolno-pomiarowej pompy wtryskowej. Jak tak wiesz to powiedz jaka jest minimalna dawka na jeden cykl pracy cylindra ( na jeden obrót pompy czyli dwa obroty silnika) aby nastąpił rozruch tego silnika w temperaturze 20 stopni, to co jest to jest z nadmiarem, konstruktorzy robią tak specjalnie, dlaczego? pisałem w poprzednim poście. W silnikach z lat siedemdziesiątych boło to nawet trzykrotne przewyższenie np. KRAZ .



Temat: Regeneracja pompy wtryskowej
Dokładnie email od tego drugiego zakładu brzmiał:
Przegląd stanu auta, tj. diagnostyka obejmująca sprawdzenie kompresji, świec
żarowych i wtryskiwaczy kosztuje 25zł od cylindra. Diagnozę wykonuje
się na zimnym silniku, co oznacza, że samochód powinien zostać
przyprowadzony do warsztatu dzień wcześniej do 16.00.

Pompy Lucas podlegają procedurze regeneracji - uszczelnienie, wymiana
rotorka oraz regulacja na stole probierczym. Cena 550zł, a jeśli
trzeba wymienić łożyska - 650zł. Trzeba również wziąć pod uwagę koszt
demontażu / montażu pompy oraz ustawienia zapłonu - 120 zł oraz cenę
filtra paliwa - 35 lub 45zł. Naprawa trwa około 1,5 dnia

Co o tym sądzicie? Dla mnie brzmi profesjonalnie, alem jest laik.





Temat: Chcę kupić 525 tds
Witaj,

Pompę wtryskową możesz sprawdzić na stole probierczym np w serwisie BOSCH'a, problemem jest fakt , że aby to uczynć trzeba ją wyjąć z auta (sprawdzenie dawek, rozruchu, ciśnienia na króćcach głowicy pompy itd), u mnie głowica pompy siadła przy 260 tyś (według licznika ).
Co do samego silniczka to na pewno podstawowy test to pomiar ciśnienia sprężania na zimnym silniku. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na głowicę silnika, w TDS'e jest ona bardzo wrażliwa na przegrzanie i potrafi popękać.

Jeżeli autko było ekspolatowane z głową i naprawiane z głową to powinno jeszcze pojeździć, jeżeli było odwrotnie to trzeba się dobrze zastanowić

Pozdrawiam,




Temat: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Serwis zajmujący się pompami, ze stołem probierczym, zamiast Kazia który "regeneruje" nastawniki poprzez czyszczenie wg instrukcji z netu.

Kolega Sebos76 kupił pompę w Boschu, z montażem ustawieniem dawki i z tego co kiedyś wspominał to jest niezadowolony, ktoś inny z forum kupował pompę z allegro, niby z gwarancją, z demobilu, były jakieś problemy.



Temat: Omega X25TD
Nie będę tu cytował nikogo, ale zgadzam się ogólnie z Tobą Sebcio
track55 - również przyznaję rację.

Ale.... (nie rozpoczyna się zdania od ALE... ) istnieje jeszcze jedna usterka tych pomp, notabene bardzo łatwa do ustalenia. Niejednokrotnie regeneracja pomp nie obejmuje (nie uwzględnia) tegoż problemu. Stół probierczy to piękna, choć droga rzecz. Niestety, chyba tego jednego parametru nie pracy pompy nie realizuje ..... Zainteresowanych problemem zapraszam na PRIV.

Pozdrawiam

Jarek

P.S. Podoba mi się poziom tego forum,a jestem zawsze chłonny wiedzy. Chętne podzielę się wiedzą i takową wzamian przyjmę... Lubię uczyć się od mistrzów ...



Temat: czy to pompa czy to wtryski
To, że kręci trochę na ciepło jest "przypadłością" tds'ów -> ma związek z pompą wtryskową. A raczej jej wyeksploatowaniem <aczkolwiek nie sugeruję tu, że jest na granicy sprawności, czy też była źle eksploatowana>.
Potwierdzam opinię Łosiowego-> pompiarz po sprawdzeniu na stole probierczym powie, czy jeszcze coś z niej będzie.
PS. Uważaj na te pompy używane za <jak sam określiłeś> 700zł. Nie ma gwarancji, że nie wdepniesz w bagno, a cena baaardzo niska <chyba, że od znajomego>, jak na ten podzespół.
<tu dodam, że pewność i gwarancję będziesz miał kupując regenerowaną od Boscha, ale to już krotność ceny, którą podałeś>



Temat: [ALL] Jak rozpoznać która to pompa 1.6 a która 1.9 ?.
w starych 1z jak np w mojej audi z 93r sa wtryski jednosprezynowe i maja cisnienie otwarcja 246bar pozniej montowano tylko dwupsrezynowe 190/300 lub 220/300, pompe sprawdz najpierw na stole probierczym bo moze juz wiele nie pociagnie, a jak jest pompa sprawna to powinna poradzic sobie z wtryskami od 1z

[ Dodano: 2008-12-02, 10:40 ]
przy wtrysku bezpośrednim wtryskiwacze maja wysokie cisnienie otwarcja od 180 do 300bar bo musza dawac bardzo dobre rozpylenie paliwa co jest potrzebne do przygotowania odpowiedniej mieszanki, rowniez przez zwiekszenie cisnienia wtrysku zmniejsza sie jednostkowe zuzycje paliwa



Temat: Testery wtryskiwaczy CR....jakich uzywacie -opinie
No właśnie czy , i jakich testerów używacie....?
Moze jakies własne opracowania, moze ktoś ma zdjęcia stołu probierczego do wtryskiwaczy itp...???

Pracuje właśnie nad własnym stołem i proszę o podpowiedzi i fotki !

Mam juz dość oddawania wtrysków i pomp CR do sprawdzenia i czekania po 10 dni, az sprawdza ...i kasa ucieka !



Temat: 1
Regulacja dawki jest pod taką klapką z boku pompy zakręcana na dwie śruby. Tego nie ruszasz bo to się reguluje tylko na stole probierczym. Jedyne co sobie możesz poregulować to wolne obroty - tą śrubą co ogranicza cofnięcie dźwigni od gazu. Przyśpieszacz zapłonu ( a właściwie momentu wtrysku) to taka tuleja alu wkręcona w termostat i zakończona linką, linka zaś idzie do pompy wtryskowej do takiej dźwigenki z boku. Ten przyśpieszacz jest praktycznie nie do dostania ale jakiś forumowicz gdzieś to kupił i zapłacił cos ~ 70 zł Nie wiem nawet czy w tym watku gdzieś strone wczesniej czasem nie pisał.



Temat: głośny i przrzrywający volviak
Podjedź na diagnostykę niech Cię podepną do kompa. Widzisz to jest tak że jeśli -jak wspominałeś- silnik rechocze to na bank jest coś spierd...olone z regulacją kąta wypzedzenia wtrysku- poprostu jest za wczesny a przy przyspieszaniu powinien kąt się też przyspieszać. I teraz za ten stan może byc winien któryś z czujników albo element wykonawczy wspominany już wielokrotnie nieszczęsny zawór timing control. Najlepiej podjedź do serwisu na podpiecie przynajmniej wykluczy się przyczyny leżace w sterowaniu elektr silnika. Ciekaw jestem na jakiej podstawie mechanior od pomp stwierdził że pompa jest OK, czyżby ją zdemontowal i wrzucił na stół probierczy? Pozdro



Temat: Kierowcy MPK

o ile się orientuję to ten kierowca nadal ma #236 na stanie
a #236 pojechał do serwisu (do Solca znaczy) z powodu problemów z pompą wtryskową ;p


Ustalmy wreszcie co dzieje się z #236? Bo jeśli to była pompa wtryskowa to nie wlekliby autobusu do Solca.Mogliby ewentualnie wymontować z pojazdu ,naprawić i wyregulować na stole probierczym.



Temat: Padnięta pompa wtryskowa ! SPRAWA PILNA
Można jeszcze sprawdzić w aso lub u dobrego mechanika czy pompa daje cisnienie ja tak miałem,okazało sie że za małe dlatego miałem kłopoty z odpalaniem.Regeneracja z użyciem opisanego stołu probierczego mnie wyniosła 2000pln może też być faktycznie sterownik.A oznaczenie astry DTI to ma być DTL poprostu tak nakreślili L



Temat: znowu lucas - pytanie do Mastersa
Lucas to całkiem inna pompa. Przestawiacz kąta wtrysku znajduje się w jej górnej części w przeciwieństwie do Boscha. W Boschu robi sie tam faktycznie śmietnik gdyż wszystkie syfy sie tam zbierają. W Lucasie wykluczam ten stan choć samo zatarciesie w obudowie pierścienia krzywkowego jest prawdopodobne.

ja nadal proponuje nie robić żadnych egzorcyzmów na pompie zabudowanej na silniku. Pompa musi iśc na stół probierczy celem sprawdzenia

pozdrawiam



Temat: Bmw 318 tds
Powiem Ci, że jak trafisz na dobry egzemplarz, to będziesz jeździł. Znając życie to i tak będziesz musiał pompę uszczelnić ( u mechanika w opolu z wyciągnięciem pompy i sprawdzeniem na stole probierczym około 700zł), na Twoim miejscu bym pojechał do jakiegoś mechanika jeszcze zmierzyć kompresję, to będziesz miał wszystko jak na dłoni. Czasami lubi też paść wtrysk sterujący



Temat: E39 525TDS problem..

to powiadacie ze to pompa?ogladalem pompe i nie widze tam zeby gdzies ciekla ropa

jak będzie ciekła to już nie pojedziesz a z tym 1500 to wystarczy -bo niby co tam tyle kosztuje stół probierczy to 500 pln + części a głowiczke z powodzeniem idzie zregenerować więć panowie pompiarze mocno przesadzają -DO CZASU!!!



Temat: Wykonam każde(prawie) urządzenie elektroniczne..!
można by to oprzeć na konsrukcji i napędzie jakiegoś stołu probierczego i wtedy płynność obrotów była by np od 0 do 2000 obr. łatwoś montowania wszystkich pomp na flanszach takze poza elementami kupionymi to można by to zrobić ciekawiej
w oparciu o konstrukcję z PRL
Ale podziwiam za zapał skąd WY macie na to czas.
Kidyś trochę doradzałem także pomagałem w zakupach panu Andzejowi z innnego forum jego mebel jest bardziej imponujący



Temat: Citroen Xsara 2,0 HDi rocznik 2000
Zbiornik , czysty, filtr paliwa też, pompe rozbiore jak będe miał troszkę czasu i przy okazji wrzuce ją na stół probierczy, zobacze jak na nim się zachowuje. Tylko niech ktoś mi powie co zatkane przewody mogą mieć wspólnego z tym, że auto jak zimne chodzi a jak ciepłe nie i ciepłe to nie znaczy po przejechaniu jakiegoś odcinka , wystarczy, że stoi na słońcu. Jak temperatura paliwa (czytana w parametrach) wzrasta powyżej 50 stopni to ciśnienie paliwa rośnie do ok. 600 bar i auto gaśnie, wtedy też zaraz po włączeniu zapłonu pojawia się błąd "zawór regulacji ciśnienia paliwa' po skasowaniu go nie pojawia się aż do następnego włączenia zapłonu. Dziwne też jest to , że wtedy gdy ciśnienie paliwa rośnie można wyłączyć kluczyk a silnik przez kilka sekund jeszcze pracóje, co nie dzieje się kiedy silnik jast zimny.
Jeżeli ktoś miał podobny przypadek to proszę o podpowiedż co było popsute u niego.



Temat: Wykonam każde(prawie) urządzenie elektroniczne..!

Witam !
Przyjmę zamówienie na (prawie) każde urządzenie elektroniczne..testerki sterowniczki itp...

Prosze podac czego potrzebujecie a ja to wykonam !!!!

Obecnie na ukończeniu kompletny stół probierczy do testowania pomp i wtryskiwaczy Common Rail...Konstrukcja własna w 90% (menzurki kuipione u Kedzi),natomiast całośc elektroniki wykonana u nas w Altroniku !!!-własny projekt .! foto niedługo...


Jak nie w tym dziale, to prosze o przeniesienie...



Temat: [audi 1.9 tdi 1z] twarda praca
ja nie pisze nikomu ze musi probowac wyczyscic z opilkow nastawnik potencjometryczny moze kupic nowy jak nie chce ryzykowac, nie pisalem tez ze regeneruje sciezki potencjometra, nie pisalem tez ze np zarabiam na czyms takim ze nie wiem robie to w celu zarobkow ja tylko i wylacznie swoj rozebralem i wyczyscilem z opilkow i wiem ze sie da rozebrac taki nastawnik ale i łatwo uszkodzic tak jak piszesz te miotelki ktore sa bardzo delikatne, ja nie pisalem ze posiadam stól probierczy i przystawke do pomp z nast HDK i MES nie prowadze zadnej firmy ja tylko napisalem ze da rade rozebrac nastawnik potencjometryczny zlozyc go i jezdzic dopkuki sciezki nie padna



Temat: a6 2,5tdi 98r brak mocy
witam mam problem,auto po wymianie rozrzadu ma 15 koni z 150 został sprawdzony rozrząd,dżwigienki zaworowe, wszystko ok,decyzja padła na pompę wiec została wyjęta i sprawdzona na stole probierczym w serwisie boscha i okazało się że trzeba ją regenerować wiec cena mnie zabiła, kupiłem regenerowaną z boscha czyli nowa,auto chodzi tak samo mak.obroty 2,5tyś. i brak mocy. po analizie wychodzi błąd 00575 czyżby ten czujnik robił to zamieszanie'prosze o pomoc



Temat: [Diesel] Wtryskiwacze???
Jasne, że można wymienić to samemu. Trzeba mieć tylko konkretne klucze, do wykręcenia wtryskiwacza fajkowy i do rozkręcenia wtrysku najlepiej jakiś dobry oczkowy. Pod wtryskami są podkładki , je też wypadałoby wymienić. Siedzą w gniazdach głwicy i można je wyjąć i przeczyścić- jak się nie chce ich wymieniać , najwyzej będzie leciceć spod wtrysku to wtedy się to wymieni.
Co do ustawienia to już gorsza sprawa. Diesel to niestety precyzja, a końcówki to już chyba największa precyzja z całego układu paliwa. Pompa wirowa nie ma w sobie takiej dokładności jak końcówki.
Czasmi się uda to zrobić bez stołu probierczego, czy tam traserskiego już nie pamiętam jak on się nazywa i wszystko będzie OK. Najwyżej jak się nie uda to wtedy do mechesa, na pewno nic się nie zniszczy. Nie ma takiej możliwości.
Pozdrawiam



Temat: Wykonam każde(prawie) urządzenie elektroniczne..!
Witam !
Przyjmę zamówienie na (prawie) każde urządzenie elektroniczne..testerki sterowniczki itp...

Prosze podac czego potrzebujecie a ja to wykonam !!!!

Obecnie na ukończeniu kompletny stół probierczy do testowania pomp i wtryskiwaczy Common Rail...Konstrukcja własna w 90% (menzurki kuipione u Kedzi),natomiast całośc elektroniki wykonana u nas w Altroniku !!!-własny projekt .! foto niedługo...



Temat: Trudnosci z odpalaniem 525 TDS 93" Automatik
Witam ponownie,

Miales Krzychu racje pompa padła , oddałem ją do regeneracji no ale we Wrocławiu , robi to taki zakład na ul. Jerzego Kowalskiego 5 (ponoc 20-letnie doświadczenia mają) - to ich nowa siedziba
-oddałem im tylko dlatego że byli na miejscu i posiadają stół probierczy.
zobaczymy co z tego będzie.
Jutro jade ją odebrać ,ciekawe ile zapłace

Pozdro - Romek.
Wrocław




Temat: problem po odpaleniu 1.9 td
chyba ten sam problem co u kazrafa i puma77 auto jak jest zimne odpala normalnie ale po chwili ma nierówne obroty i dymi na kolor szaroniebieski gdy sie zagrzeje chodzi cacy. auto jest po wymianie świec i regeneracji pompy tzn. wymieniony został przyspieszacz zapłonu na nowy oraz membranki turbo czy jakoś tak oraz wszystkie uszczelki była całkowicie wyciągana i później ustawiana na stole probierczym czyli powinna być sprawna w 100 % co twierdza mechanicy .wiadomo że kąt wyprzedzenia zapłonu jest ustawiony zgodnie z wartością na tabliczce za pomocą czujnika zegarowego.mechanicy mówią ze to może być wszystko od lejących wtrysków po najdrobniejsze pękniecie na głowicy i koszty szukania tej usterki mogą mnie zaskoczyć. nie wiem co robić ale nie rezygnuje najwyżej to oleje i będę tak jeździł . jak coś sie dowiem dam znać.



Temat: opel 2.0 dth
Witam

W Twoim przypadku doszło prawdopodobnie do rozszczelnienia głowicy wysokiego ciśnienia. Objawy które opisujesz są charakterystyczne dla tego typu uszkodzeń. Można pmierzyć ciśnienia tłoczenia metodą pośrednią Np. na podstawie porównania oscylogramów, lub na stole probierczym, ale to wymaga demontażu pompy.

Pozdrawiam



Temat: problem z T4
po pierwsze masz tam silnik AAB dawki paliwa nieustawisz samodzielnie bo robi sie to na stole probierczym, samodzielnie mozesz ustawic kat wyprzedzenia wtrysku albo statycznie albo dynamicznie, dynamicznie to przy pomocy lampy stroboskopowej jak silnik pracuje i musi byc ustawione 11,5 do 13,5 stopnia przed GMP przy 800 do 900 obr/min, statyczny sposób to taki Âże w rodzielacz na pompie pomiedzy przewody wysokiego cisnienia wykrecasz zaslepke i wkrecasz czujnik zegarowy ustawiasz znaki na 0 i cofasz o 60 stopni zegar ustawiasz tak aby dotykal juz glowicy rozdzielacza i zerujesz go, wracasz na znaki i zegar powinien wychylic sie w strone plusa o wartosc 1mm +/- 0,02, jesli nieosiagasz tej wartosci musisz ruszyc pompe.



Temat: [audi 1.9 tdi 1z] twarda praca
Generalnie z potęcjometrycznym nastawnikiem czyszczenie.... to ściema..... karoltdi i prosiłbym abyś takich rad na forum tym nie pisał. Rzeźbę to sobie możesz robić w swoim aucie w zaciszu swojego garażu. Bo jeżeli ktoś się zabierze bez doświadczenia za tą czynność .....to zniszczy ten nastawnik odrazu zanim zacznie to robić....a może i cały silnik w swoim autku jak źle go później postawi na pompę . Ten kto siedzi w temacie wie...jak delikatne sa styki ślizgające się po potecjometrze. Jeśli potęcjometr "czeszczy" (tak jak w radiu) to nalezy go wymienić na nowy

Teraz pytanie fachowe. Napisz nam wszystkim co ty tam czyścisz

Zaznaczam że na tych pompach zęby zjadłem . Na HDK zresztą też nie wspominając o starym Lucasie EPIC-u Transitowskim wzgl Mercedesowskim
Czekam....nan wyczerpującą odpowiedź

Ps. zapomniałes podać w swoich danych temperature kalibrolu w stole probierczym



Temat: Testery wtryskiwaczy CR....jakich uzywacie -opinie

W sprawie sprzętu do diagnostyki ukłądów wtrysku ON radzę zajżeć na tę stronę http://www.spolnota.com.pl/ . To polska firma która produkuje stoły probiercze itp.

Tak ,ale wygląd a na to że robią sprzęt do zabytkowych pomp-bynajmniej ja tam nic nie widzę -albom ślepy



Temat: Pomocy!!! Jak ustawić zapłon w dieslu???
dawke ustawisz . ale trzeba to zrobic na stole probierczym Masz serie takich szklanych rurek i odpalasz pompe na stole i patrzysz czy równo daje i ile daje . Ropa sobie normalnie ścieka do tych szklanych rurek .



Temat: Problem z pompą w VW Tdi
A w jaki sposób dokonał tego rewolucyjnego odkrycia?Pompa była sprawdzana na stole probierczym?



Temat: Ford fiesta 1,8D 2000r MK4 układ paliwa
trzeba sprawdzić co się dzieje z pompą wtryskowa na stole probierczym . Wtedy się dowiesz . Warto wyjąć wtryskiwacze i zobaczyć czy trzymaja ciśnienie i czy rozpylają dobrze . niestety pompy w mk4 prod lucas to smutna historia i często są z nimi problemy .



Temat: Ford Focus 1,8 TDdi

dzięki za podpowiedzi czyli lepiej znaleźć fachowców od naprawy tych pomp? A czy ktoś z was już wywalal immo i czyścił sterownik w takim fordzie i ewentualnie pokieruje jak i czym ?
pozdrawiam


tylko WDS, lub stół probierczy Boscha....



Temat: 1.7 tds spalanie 8.3 ;/ POMOCY
No to chyba faktycznie nie pozostaje Ci nic innego jak wymontować wtryskiwacze i na stół probierczy. Jeżeli okaże się że są w porzo to pozostanie Ci pompa wtryskowa



Temat: Falowanie obrotów 525 TDS, nie pompa :) CZUJNIK ??
O ile się orientuję, stanu potencjometru (nastawnika dawki) w głowiczce pompy, na stole probierczym sprawdzić się nie da. Tak powiedzeli mi w Boshu, kiedy mialem problemy podobne do twoich. Nie wiem czy faktycznie chodzi i to samo: u mnie falowanie występowało przy zmianie obciążenia na jałowym (kierownica, ogrzewanie szyby, światła etc.), oraz po dodaniu i puszczeniu gazu. W dalszej fazie choroby falował właściwie cały czas na wolnych obrotach.
Występował u mnie błąd na sterowniku silnika DDE: "błąd czujnika położenia suwaka" - numeru nie pamiętam. Nazwą alarmu nie ma się co sugerować bo co wersja komputera diagnostycznego to inna nomenklatura . Ale chodziło właśnie o nastawnik dawki w "górze" pompy.
Dokładniejszą diagnozę postwili w serwisie z bardzo rozbudowanym komputerem diagnostycznym BMW. Pozwalał on odczytywać sygnał analogowy bezpośrednio z nastawnika. Nie wiem czy to sygnał napięciowy czy prądowy, ale o ile zrozumiałem chodziło o różnicę między stanem zadanym (chyba z DDE) a odpowiedzią nastawnika, oraz o szybkość jego reakcji na zmianę. Mój nie nadążał i stąd brało się falowanie obrotów. Jako że tłokorozdzielacz ("dół" pompy, tam gdzie rodzi się ciśnienie miałem OK - zapalał na dotyk niezależnie od temp. - postawiono przedemną 3 alternatywy:
1. Spróbować podkręcić obroty i na giełdę (ale prawdopodobnie tak mnie właśnie urzadził porzedni właściciel - śwadczyły o tym ponoć spore wycieki paliwa z pompy)
2. Nowy nastawnik, vel sterownik pompy, vel głowiczka, vel góra pompy, vel stahlwerk (słowotwórstwo naszych mechaników w tej dzedzinie jest imponujące) za ok. 2000
3. Cała nowa pompa z programu wymiany BX Bosha za ok. 3000 (bez faktury).
Wybrałem opcję nr. 3 i po kilku jeszcze poprawkach zaczęło być OK.
Zabawę z używkami raczej odradzam, bo pewnie są w takim samym lub gorszym stanie. Straci się tylko kasę na kilka bezskutecznych wymian.
Trzeba po prostu przyjąć, że żywotność pompy w TDS to ok. 250 tkm - zależy jakiego paliwa używał porzednik.
Dodam jeszcze, że od pierwszych objawów (tj. falowania przy zmianie obciążenia na jałowym), poprzez nieustające falowanie, po finał w postaci pomarańczowej kontrolki wtryskiwacza i niemożności odpalenia minęło ok. 30 tkm.
W automacie jest ponoć większy problem, bo jak obroty wariują to skrzynia jeszcze bardziej.

Jeżeli zaś chodzi o czujnik położenia/obrotów wału, to znajduje się on w okolicy rozrusznika - nie alternatora. Jest zazębiony bezpośrednio z kołem zamachowym. Jeżeli faktycznie okaże się sprawny to błąd z DDE powinien zniknąć po odłączeniu akumulatora lub 60 włączeniach stacyjki.



Temat: [P11/WP11] 2,0TD Kłopot z paleniem

To że pompa roacyjna to wiem, z tym że sterowana jest elektrycznie( brak linki ). Myślę że dlatego nie chciało się miśkom tego ustawiać. Podjadę do tych sprawdzonych pompiarzy i mapiszę co było pewnie dopiero w nowym roku, bo kolejki okrutne.

DZis byłem Woliński Bosch serwis w Wierzchowiskach www.wolinski.com.pl
Moja pompa to VE EDC znalazłem coś takiego do jej regulacji http://www.sudbosch.pl/pl...PS_865,_910.pdf
ale są też i dostępne jakieś klucze do tego.
Czym się to kurka w końcu ustawia. Dodam że Woliński za sam komp kasuje 100 i drugie 100 za ustawienie, a do tego każe wymienić jeszcze wtryskiwacz sterujący ( coś ponad 400 )


Ale tu chodzi o całkiem inne ustawienia!
To ustrojstwo BOSCH'a jest do pełnej diagnostyki i regulacji parametrów pompy na stole probierczym - czujnik temperatury, dawka paliwa, ciśnienia itp.
Natomiast ja cały czas pisze o ustawieniu poprawnego kąta wtrysku (czy jak się to fachowo nazywa), Tę czynność trzeba przeprowadzić na aucie i dostroić czas wtrysku do położenia wału korbowego (tłoków). Już o tym pisał wyżej Ciseq. I tak jak pisałem - można to zrobić na 2 sposoby:
1. komputer
2. czujnik zegarowy i regulacja ręczna na GMP.

Tu poprostu chodzi o poprawne ustawienie zapłonu. A dawka paliwa i ciśnienia to zupełnie inna bajka. Niektórzy równiez dawkę przestawiają ręcznie poprzez minimalne przestawienie głowiczki - dosłownie o włos. Wystarczy śruby nieco popuścić i dokręcić przykładając moment trochę pod kątem - ale zdecydowanie odradzam takie rzeczy.



Temat: [INNY] falujące obroty a włączone/wyłączone światła
Nie da się ukryć, że forum spełnia b. pożyteczną rolę, ale z drugiej strony naprawianie samochodów przez maila czasem wydaje mi się troszkę straszne, troszkę śmieszne. Oczywiście rozwiązanie, które uważam za najlepsze, to zamiast umieszczać posty o złym zapalaniu, falujących obrotach i inne, każdy kto może powinien brać pożyczkę w prowidencie i pakować do motodiesla, bo szkoda czasu i pisaniny na naprawianie samochodów mailem. Sam jak piszę coś to się zastanawiam czy rzeczywiście ma to sens, ale przynajmniej staram się nie zaszkodzić. Oczywiście nikt z nas nie stara się nikomu szkodzić, ale czasem to wychodzi niechcący. Przykładów proszę sobie poszukać samemu.

Nie piszę tego, żeby uzyskać u niego zniżkę, mam w Lublinie nie takich co prawda, ale wystarczająco bezpiecznych mechaników. Jednak ze znanych mi (niewielu) warsztatów zkład motodiesla dysponuje stołem probierczym do naszych pomp, a to jest niezmiernie rzadkie. Sam motodiesel ma kolosalną wiedzę i doświadczenie w dieslach. Podejrzewam, że musi być trochę maniakiem na tym punkcie, bo niewolnicy, którzy robią coś, dowolnie co i wewnętrzny przymusu nie pcha ich do zgłębiania tematu i szukania wiedzy gdzie się da, tylko robią coś "bo tak się robi", nigdy nie przestaną być partaczami. W każdej sztuce jest trochę obłędu. Gdzieś się spotkałem z określeniem, które mi do takich ludzi pasuje: "pozytywnie zakręcony".

Wiedza i urządzenia, oraz umiejętność posługiwania się nimi to warunki konieczne i wystarczające, żeby nasze diesle chodziły tak jak mogą.
Jak pisałem, w Lublinie, da się znaleźć kogoś do kogo się przyjeżdża z usterką i wyjeżdża bez, ale ile ja już kwiatków miałem, to trudno zliczyć. Np. dwie śruby mocujące pompę do kadłuba nie dokręcone. Jakim cudem leżały na kadłubie i nie spadły do dziś nie wiem.
A nasze samochody stawiają coraz większe wymagania.



Temat: Na dostawę i montaż na hali remontowej urządzeń specjalistyc
Na dostawę i montaż na hali remontowej urządzeń specjalistycznych

1. Zamawiający: Jednostka Wojskowa 2649 w Żaganiu
68 – 100 Żagań, ul. Żarska
tel. 068 3689004, FAX 068 3689008
2. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony (art. 10 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych).
3. Jednostka Wojskowa Nr 2649 w Żaganiu nie posiada własnej strony internetowej, Specyfikacja istotnych warunków zamówienia (SIWZ) jest zamieszczona na stronie internetowej www. przetargi.army.mil.pl
4. Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż na hali remontowej urządzeń specjalistycznych
(postępowanie o wartości nie przekraczającej kwoty o jakiej mowa w art. 11 ustawy PZP).
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych jednak w ramach jednej z grup
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż na hali remontowej urządzeń specjalistycznych
Grupa 1 Dostawa i montaż wyciągu spalin
Grupa 2 – dostawa i montaż stołu probierczego do pomp wtryskowych
5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
6. Wymagany termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do 15.12.2008 r.
7. W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy:
• spełniają warunki art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,
• nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,
• posiadają wymagane właściwymi przepisami atesty i zezwolenia
• złożą formularz ofertowy wraz z wymaganymi dokumentami, oświadczeniami, załącznikami oraz zaświadczeniami.
W celu potwierdzenia spełnienia warunków wykonawca zobowiązany jest do załączenia dokumentów wymienionych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
8. Nie będzie żądał zabezpieczenia prowadzonego postępowania w postaci wadium od przystępujących do niniejszego przetargu.
9. Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie:
- Cena - 100%
10. Termin składania ofert upływa dnia 29 październik 2008 r. o godz. 10.00.
Ofertę w zapieczętowanej kopercie, opisanej według wskazań SIWZ, należy złożyć w Kancelarii Jawnej JW 2649 ul. Żarska, 68 - 100 Żagań.
Termin otwarcia ofert 29 październik 2008 r. o godz. 13.00
11. Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
12. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej, ustanawiać dynamicznego systemu zakupów ani stosować aukcji elektronicznej w celu wyboru najkorzystniejszej oferty.
13. Ogłoszenie o zamówieniu zostało umieszczone na stronie internetowej DWLąd. Oraz na stronie www.portal.uzp.gov.pl

- DOWÓDCA -
ppłk Marek LASKOWSKI



Temat: Padnięta pompa wtryskowa ! SPRAWA PILNA
Uszkodzili mi silnik. Ponieważ nie mieli pojęcia o diagnozowaniu pomp, więc szukali przyczyny w silniku. Podczas składania silnika nie zabezpieczyli należycie popychaczy zaworów i niestety złamał sie po wypadnięciu zabezpieczenia.
Ponieważ, jak każdy inny serwis (oprócz Ecodiesla) w województwie mazowieckim, nie posiadają stołu probierczego (bardzo drogiego stanowiska do diagnozy i regulacji pomp wtryskowych VP) więc ich diagnoza opierała się na zasadzie "jak nie to... to może tamto...". Więc rozkręcali przy silniku co popadnie i szukali wiatru w polu.
A tu okazało się, że w pompie zaczął puszczać ciśnienie elektrozawór warty 800zł. Objawiało się to tak, że były duże trudności z uruchomieniem silnika. szczególnie ciepłego po ok 30 min. postoju.
Samochód naprawiany był jesienią 2006.

Pompy typu VP z własnym sterownikiem, są pompami bardzo wrażliwymi na jakość paliwa i prawdopodobnie najtrudniejszymi w naprawie ze wszystkich pomp. Jest to pierwsza pompa wtryskowa w pełni elektronicznie sterowana, dająca ciśnienie ok 1000 barów. Jest to taki konstrukcyjny potworek, ze względu na ten elektroniczny sterownik. Jego zastosowanie wiąże się z tym, że w starych konstrukcjach silników diesla sterowniki były za małe, a producentom samochodów zależało na adoptowaniu starych konstrukcji silników do coraz to wyższych norm czystości spalin.
Dlatego skuteczna naprawa i regulacja tej pompy bez specjalnego stołu probierczego wartego bodaj że coś ok 1mln PLN jest prawie nie możliwa a przynajmniej niedokładna.

Lecz wracając do problemu Erniego. Ja na twoim miejscu wpierw sprawdziłbym szczelność układu paliwowego doprowadzającego paliwo do pompy, czy nie jest zapowietrzony i czy filtr nie jest zabrudzony. Po wykluczeniu tych elementów ewentualnie sprawdziłbym pompę wtryskową.



Temat: [80 b3] Ile za pompe wtryskową 1,6 TD i info z tym zwiazane
Musze naprawic pompe wtryskująca w moim diselku bo mi cieknie. Wiec jezdzilem po mechanikach i pytalem ktory sie tego podejmie. Wielu rezygnuje bo to trzeba pozniej ustawiac wiec nie chca sie za to brac. Szacunek dla nich i informacje z tym zwiazane.
Polecaja jedni mi DINGAR (DABROWKA WIELKA) jest to serwis boscha tam regeneruja pompy, drudzy znow ADAMCZYKA... (kompletna HAŁA) nie polecam tam jechac. Facet z kosmosu wyjmuje ceny i wymysla teorie oraz bajki co jeszcze do wymiany. Znajomy wymienił prawie cały silnik z A4 a autko jezdzilo dalej wadliwie.Dopiero porzadny mechanik zmienil rzecz za pare zlotych no i byly zwroty kosztow. Adamczyk nawymyslał mi zaczynając od ceny 158 zl za zdjecie pompy pozniej dodawał jej rozkrecenie zmiane uszczelek w koncu doszedl do montowania ale zapomnial ze trzeba ja przemierzyc na stole probierczym i ustawic wtrysk. wrocil do tego dokladajac kolejna kase. Powiedzialem panu ok prosze namiar na siebie i sie odezwe. Koles znow gdy odpalalem autko stwierdzil gdyz nie pali na cieplym silniku ... no to mu powiedzialem jak ma palic od razu jak chwile postal i z pompy ucieklo paliwo i dostalo sie powietrze. pokazalem kolesiowy od razu ze jak go zgasze i zapale to cyknie od razu i mialem racje... On naliczyl mi koszta pompy ze zmiana regulacja na 600 do 800 zl w zaleznosci co tam bedzie. Zaczał nawymyslac rowniez ze autko nie ma mocy przez pompe bo male dawki wstrzykuje ale ok dajmy panu szanse napisac jakas bajke...

Pojechalem do innych mechanikow no i wszyscy panowie z gory jak leci "my nie polecamy pana adamczyka" dowiedzialem sie ze pracuja tam ludzie zwolnieni z "gruby" - z kopalni.

Ładny ma warsztat i pracownikow jedyne co to jak chcece cos ukrasc to jedzcie tam ... tam nikt do was nie podejdzie bo sie chyba boja ... mozna wynies co sie chce ... a jak nie to czekac az ktos laskawie cos powie... ha nawet jesli sie do nich mowi to udaja ze sa zapracowani pod silnikiem siedza i szukaja usterek

Powiedzcie mi prosze ile taki koszt pompy bo znalazlem na allegro uzywke za 350 zl z grzybkiem bo taka mam ...

Ile mnie wyniesie taka zmiana ... robil juz ktos z was w swoich 80 taki rachunek ??

Prosze powiedzcie bo musze sie liczyc na duzy wydatek czy nie, wiem tez ze musze autko zostawic na warsztacie 5 dni ... a to kolejne utrudnienie... nieszczesliwa pompa wtryskowa ...



Temat: [C5 2.5TDI BAU] Logi kompletne statyczne - prosba o ocene
Ja myślę, że w logowaniu "004 statyczne" vag-com pokiełbasił (jak zwykle) nagłówki, bo tak jak rozmawialiśmy kiedyś w innym temacie - logowania nastaw podstawowych (tzw. BSów) w moim przekonaniu są całkiem OK i tego bym się trzymał .

Jedyna ewentualna "negatywna" uwaga mogłaby dotyczyć dawki paliwa biegu jałowego, która z logów mogłaby się wydawać stanowczo za wysoka ... ale równie dobrze można przyjać, że wszystko jest w najlepszym porządeczku
Chodzi o to, że pompa była już regenerowana i w trakcie takiej operacji sprytny pompiarz może zastosować właśnie "indywidualny myk" skutkujacy "brzydkimi" odczytami ale wzorową (a wręcz znacząco polepszoną w stosunku do standartu !!!) pracą tego skomplikowanego urządzenia (VP44) ... .
Inaczej mówiąc - gdyby zawyzona dawka biegu jałowego była skutkiem źle działającej pompy - odczułbyś to niezbyt przyjemną pracą silnika (szczególnie rozgrzanego do temeraury roboczej), a jeżeli wszystko jest gitara - to możesz pogratulować firmie regenerującej VP44, gdyż widać w ich pracy duży potencjał doświadczenia praktycznego (a nie tylko bezmyślną kalibrację na stole probierczym) ... .

Co do logów dynamicznych uważam, że przydałoby się je zrobić - głównie z powodu trochę ospale budzącej się turbiny (na ON). Coś mi się zdaje, że masz zasyfiałą nagarami (lub zapieczoną) zmienną geometrię łopatek albo jakiś drobny problem z gruchą na turbo lub sterującym jej pracą podciśnieniem (ale EGR przestawia się bez opóźnień więc raczej to grucha lub moje przewrażliwienie ...) .

Gdyby Ci się chciało to postaraj się o dynamiczne: 001, 003, 004, 008, 010 i 011.

Żeby jednak było wszystko jasne - mówimy o ewentualnym "dopieszczaniu fajnej niuni" - a nie o reanimacji urządzenia, które lada-moment odmówi współpracy ... .




Temat: tuning diesla
W zielonym 2.5 TD przy teoretycznym przebiegu 239.000 km w Boschu mechanik ustawil mi nowe wtryski i pompe po regeneracji na stole probierczym 145 KM i 320 Nm max widelki na bezpieczne osiagi dla tego modelu bez zadnych chipow i innych pierdol. Do tego jest ustawiony na ekonomiczne spalanie na trase.
Plus, ze wyrywa do przodu bardzo ladnie, przy 110-120 pali 5-5,6 zaleznie od obciazenia (sprawdzone na trasach W-wa - Aachen, Monachium) Minus, poniewaz chcialem zarowno szybki jak daje po garach jak i ekonomiczny gdy trzymam noge tylko na gazie z delikatnym dozowaniem w trasy - reaguje bardzo szybko czasami nawet nerwowo na zdjecie nogi z gazu.
Przejechalem juz 32.000 km i jest ok.

W pierwszej mojej 605 2.1 TD z 1993 roku przy w 1996 90.000km miał założone większe Turbo. Sprzeglo wytrzymalo do 160.000 km. Bez szalenstwa mial 131KM i chyba 290Nm. Niestety przy ostrej jezdzie Krakow-Olkusz-Dąbrowa-Piotrków-Janki w 1h45 min raz jeden jedyny ale potrafil skotlowac 9,8L, a w miescie musze przyznac 6-6,5 na climatronicu. do 202.000 km 2 razy wymienialem zawór recyrkulacji spalin (400 DM kiedys to kosztowalo) ponieważ nie mozna było go naprawić. Jedno mocowanie rurki wlotowej nie wytrzymywalo i pekało i się odłamywało oraz 2 razy czujnik spalin umiejscowiony gdzies w bloku silnika. po 120DM, bo zle podawal dawke i dymil na czarno, po tych wymianach znowu chodzil jak nowy.
To co rozmawialem z mechanikami w Niemczech pisze ponizej. Nie mam pojecia ile w tym prawdy bo nie jestem mechanikiem, ale cytuje:
Chipow i power boxow nie polecam, bo kwestie teoretycznie wiekszej mocy przy mniejszej dawce paliwa. To jak sportowiec bedzie lepiej biegal gdy mniej zje ale sie nawdycha wiecej powietrza......
Ale jak juz ktos sobie zapoda takiego chipa i do 2.1 to można sie liczyc ze zmiana sprzegla w niedlugim czasie, bo o ile w 2.5 sprzeglo jest wytrzymale na 340Nm to 2.1 tylko na 260-270Nm. koniec cytatu. Pozdrawiam TD maniakow.



Temat: Mercedes -EDC? -co to jest


Na temat KTS-300 to ja tez nie mam najlepszego zdania . Spotykłame sie z tym
urzedzeniem przez jakiś miesiąc i z moich obserwacji wynika , równie skutecznie mozna
obyc sie bez niego. Wygladało to mniej więcej tak: 10 podłączeń 3- zupełnie nie
skuteczne, 5- skuteczne lecz bez żadnych efektów, 1- błąd zczytany ale z kosmosu, 1-
błąd własciwy pozwalający usunąć usterkę.Widzałem w akcji TEP chyba 2000 w serwisie
peugeota i dzałało to o niebo lepiej. A kolega który przez rok pracował na KTS-300
pracyje teraz na VAG-u i twierdzi, ze niebo a ziemia.
KTS-500 nie miałem w rekach ale cos słyszałem o karcie magnetycznej do tego
urządzenia, czy to prawda i jak to dzaiła?


KTS 500 to właściwie laptop, tyle że bez klawiatury (ma około 20 klawiszy funkcyjnych), z
monochromatycznym wyświetlaczem pracujący pod Win 3.11. Jedyną wadą tego urządzenia jest
system "compaków" (jednostek diagnostycznych) odliczanych przy testowaniu każdego systemu
(podraża to koszt diagnostyki o jakieś 15 zł), po wyczerpaniu wszystkich compaków trzeba
"zamówić" nowe w cenie 0.5 DM+VAT za sztukę.


| W moim
| przekonaniu elektronicznie sterowane diesle są o wiele przyjemniejsze w naprawach
| niż silniki benzynowe, no ale to moje subiektywne odczucie.

Rozumiem ze masz jakies doświadczenia. Ja widziałem EDC w Audi i BMW nie sprawiało to
wrażenia zbyt skomplikowanego.Ale w/g mnie jest jeden warunek trzeba dobrze znać sie
na silniku diesla aby robić EDC, a to  rzadko idzie w parze. Przyznam ze  nie
słyszałem o dobrym serwisie który robi EDC z prawej strony Wisły.


 Istotnym warunkiem naprawy diesla z EDC jest zakaz rozbierania pompy wtryskowej,
ponieważ jej rozkręcenie powoduje przestawienie dawki wtrysku i wówczas bez
specjalistycznego stołu probierczego (za jakieś 300 000 zł) sprawa jest właściwie nie do
opanowania.

Pozdrawiam

Darek J.





Temat: [n16] candy-mera, air-ride / NA SPRZEDAŻ !

no wtrsyki już masz... teraz trzeba by fizycznie pompę przerobić tzn jakiś większy tłoczek zapodać, w VW jest cała gama tego od 9, 10, 11 i 12mm...

VP-44 jst pompą promieniową a nie osiową. Ma dwa lub kilka tłoczków które tłoczą paliwo poruszając sie wzdłuż promienia obrótow wałka. Osobiście nie słyszałem aby ktoś modyfikował tego typu pompę w sensie mechanicznym.
Pompa ta posiada na sobie hybrydowy komputerek tzw PSG. Na pokładze PSG jest program odpowiadający za wielkość dawki. Na bazie sygnałów przychodzących z głównego ECU po magistrali CAN ..PSG uzupełnia dane przychodzące o własne dane takie jak temperatura paliwa, kąt obrotu wałka i wypracowuje parametry pracy zworka dozującego oraz przestawiacza kąta znajdującego się pod pompą.

Wspomniany komputerek hybrydowy PSG posiada w sobie program który można zmieniać....ale tylko na stanowisku do badania tych pomp (stół probierczy) przy czym ilość programowań jest ograniczona. W programie jest log-bit który liczy ilość operacji programowania. Zazwyczaj istnieja 3 możliwości programowania PSG i do danej pompy są zazwyczaj 3 różne programy. Spotkałem się kiedyś że pompiarz który programował pompę na stanowisku probierczym wgrał do niej jakiś inny program i samochód zaczoł jeździć jak wściekły.
Pompa jest uzbrojona także w czujnik obrotu wałka. Jest on swoje ścisłe położenie a określa go parametr zwany "delta fi". Jeśli zmienimy położenie tego czujnika (np podczas wymiany....posiada on fasolki umożliwiające przestawienie) pompa przestaje nam pracować i trzeba ją oddać do naprawy.
Żeby było śmieszniej w nowych Oplach 2.0 i 2.2 DTH od 2003 r zintegrowano MSG z PSG i tym samym cały komputer sterujący silnikiem jest w pompie wtryskowej. Skutecznie uniemożliwia to chiptuning tych aut. Posiadam możliwość odczytu programu, mogę go obrobić i wyliczyć sumy kontrolne ale nie można progrmować tych pomp bo wysrywa się przy programowaniu. Dlatego nikt nie robi nowych Opli z tymi jednostkami sterującymi

Wracając do przeróbki mechanicznej pompy. Być może da się ją w jakiś sposób przerobić. Myśle że głowica tłokorozdzielacza jest wystarczająco wydajna aby zapewnić odpowiednie zapotrzebowanie na dawkę.

Moim zdaniem problem tkwi w wysterowaniu zaworka sterującego dawką. Można byoby np wykorzystać jakiegoś box-a i do tego soft w sterowniku. Mechaniczna ingerencja w tą pompę wydaje mi się niemożliwa.

To samo dotyczy pomp VP-29 stosowanych w Fordach Focus, Mondeo 115 TDDi.
Istota pracy podobna jak VP-44. Różnica tylko w konstrukcji tłokorozdzielacza. Jeden tłok osiowy ze spręzyną centralną. Tarcza skokowa tak jak VP-37. Problem jet w tym że w tego typu pompach jest zbyt dużo elektroniki która ma wpływ na poprawną pracę silnika. W przypadku VP-37 która jest prosta jak konstrukcja cepa....możemy dowolnie manipulować częścią hydrauliczną wysokiego ciśnienia. Zakładamy większą głowicę, wszystko się da ustawić. Osobiście nie widziałem większej głowicy tłokorozdzielacza do VP-29.

Powyżej zamieszczam wycinek wypowiedzi Master`sa na temat pompy w almerze



Temat: BMW ale jakie??
Witam wszystkich,

To może pare słów od właściciela TDS'a (E34 525 TDS A 91'). Użytkuje auto od ponad 3 lat, w momencie zakupu licznik wskazywał 240k km, w tej chwili licznik wskazuje 315k km. Moje zdanie jest takie, jeżeli diesel to tylko BMW, a jak nie może to być 3.0d (z powodów finansowych ) to tylko TDS.
Co do osiągów, TDS rakietą nie jest (jak na BMW oczywiście) , ale ponad 260 Nm momentu (i 143KM) spokojnie wystarcza do bezstresowego przeskoczenia TIR'a na trasie nawet przy automatycznej skrzyni, ktorej praca jest naprawdę przyjemna.

Co do wątpliwości natury technicznej (z autopsji i usłuszane od innych):

- Pompa wtryskowa - po przebiegu 250k - 300k km potrafi zużyć się głowica pompy wtryskowej (powodem może być używanie słabej jakości paliwa), skutkuje to gorszym odpalaniem ciepłego silnika, spadek mocy, (słabsze ciśnienie na wtryskiwaczach) , czasami potrafi wytrzeć się ścieżka grafitowa w stellwerku (mały moduł w górnej części pompy odpowiedzialny za dozowanie dawki paliwa, silnik potrafi przebierać na wolnych obrotach) i to wszystkie awarie o jakich słyszałem jeżeli chodzi o układ zasilania. W moim przypadku nastapiła ta pierwsza.
Fakt, wydałem grubo ponad 2k zł za naprawę, ale wiem że przy odpowiedenej eksplatacji następne problemy mogą zacząć się za kolejne 300k km, a do tej pory to pewnie będę jeździł dalej TDS'em ale E39 . Ja wiem, że poprzedni właścicel nie rozpieszczał mojego auta i podejrzewam, że gdyby jeździł nim poważny człowiek, pewnie do tej pory bym nie zaglądał pod maskę.
Przy kupnie auta warto sprawdzić parametry pompy na stole probierczym np w serwisie BOSCH'a, tam wszystkie niedomagania powinny się ujawnić
(może to być dobry pretekst do negocjacji ceny ).

- Turbosprężarka - w moim przypadku ma jeszcze fabryczne plomby , pewnie jakieś zużycie eksploatacyjne nastąpiło, ale jeszcze tego nie odczuwam, auto nie kopci, ma moc, dobrze odpala.
Ważne jest aby dbać o olej, w przypadku większości silników diesla, turbosprężarka jest smarowana olejem z silnika, występują tu bardzo wysokie temp (turbina kręci się z bardzo dużymi prękościami obrotowymi). W przypadku słabego albo zużytego oleju, łożyska wirnika potrafią się szybko zużyc, turbo zaczyna być nieszczelne, silnik traci moc, pojawiają się wycieki oleju. Wydajność turbosprężarki również można sprawdzić 'na samochodzie' podczas jazdy, poważne serwisy powinny mieć odpowiednie urządzenia.

- W TDS'e bardzo wrażliwa na przegrzanie jest głowica silnika, potrafi popękać, jeżeli ktoś za ostro katował auto.

- Co do kondycji silnika to podstawowym testem dla diesla (i glówną przyczyną słabego zapalania w zimie ) jest pomiar ciśnienia sprężania na zimnym silniku (łącznie z próbą olejową). Po takim teście można wstępnie określić czy autko jeszcze pojeździ czy jednak trzeba silnik remontować. Warto zwrocić uwagę na fakt, że w przypadku TDS mamy do czynienia z 6 cylindrami i nawet przy pewnym zużyciu i tak ten motor będzie pracował lepiej nić 4 cylidrowy diesel o podobnym zużyciu

Tyle wiem o zagrożeniach przy zakupie używanego diesla, to teraz może o zaletach :

- owszem na wolnych obrotach słychać chrakterystyczny klekocik diesla i mi też marzy się charakterystyczny 'gang' benzynowego R6 BMW, ale podczas jazdy odgłosy dochodzące spod maski są naprawdę przyjemne,
cichy pomruk (coby nie mówić R6 ) sześciu garków do ktorego w miarę przyspieszania delikatnie zaczyna dołączać cichy odgłos wkręcającej się na obroty turbosprężarki. No i do tego to fajne uczucie wysokiego momentu diesla, już z niskich obrotów kierowca czuje że rozbujanie tej 1.5 tonowej maszyny nie stwarza żadnych problemów tej jednostce napędowej, która robi to bardzo harmonijnie.

- spalanie , powiem tak, używam tego samochodu na co dzień, dojeżdżając parenaście km do pracy (do centrum miasta) i w weekendy na wypady za miasto i nie czuję w ogóle obciążenia związanego z wydatkami związanymi z paliwem. Mam duże komfortowe auto, które mimo wszystko potrafi pokazać pazurki niejednej benzynie a przy tym jak spali (na automacie) 10 l ropy w mieście to jest już dużo. Na trasie Poznań-Warszawa-Lublin-Zamość z przejazdem przez W-we w godzinach szczytu, przy prędkościach rzędu 120-160km/h (tam gdzie można było , na autostradzie do konina 180km/h) średnie spalanie wyniosło 7,1 l ropy

To tyle ,
Pozdrawiam wszystkich (również zwolenników benzyny)




Temat: raaatunku!!poważny problem, a być może błahostka,pomocy
nie chce zle wrozyc ale wg mnie walnela CI pompa wtryskowa lub sterownik a w najgorszym wypadku oba te elemeny. Sterownik jest umocowany w czesci pompy. Niestety jest to kosztowna zabawa a wiem jak bardzo poniewaz sam przerobilem temat 2 tygodnie temu ( po negocjacjach i pertraktacjach rabatach itp wyszlo mi 3700zł ) Walnela mi pompa wtryskowa i sterownik.
Z wyciaganiem silnika ktos CI glupot naopowiadal poniewaz nie jest to konieczne aby wyjac pompe. W zbiorniku jest normalnie pompa paliwa ktora pompuje paliwko do pompy wtryskowej. Mi tez od tak podczas jazdy zgasl samochod i juz nie odpalil.
Tradycyjny specjalista od disla CI tego nie naprawi o ile moje domniemania sa poprawne ponieac to skomplikowana pompa ( oryginalna kosztuje 18000zł szokkkkkk a zamiennik 7500zl) Aby taki temat ruszyc specjalista musi posiadac stol probierczy ( chyba nazyw nie pomylilem) a taki stolik to ogromny koszt stad malo kto go ma. W PL podobno jest tylko 4 miejsca gdzie to naprawiaja. Taka pompa to pompa promieniowa VP i jest bardzo trudna do naprawy. Stad wiekszosc mechanikow od disli i pomp nie chca sie tego podejmowac. MOzna kupic uzywke w granicach 1500 do 2000 ale nigdy nie ma pewnosci czy kupujesz sprawna i czy odpowiedni model a jest ich podobno 3. Ja sie zdecydowalem na wymiane zniszczonych elementow na nowe i uwazam ze najlepiej wybralem, przeliczylem wszystkie opcje uzywka, naprawa, wymiana nawet silnika wchodzila w gre. Problem w tym ze nawet jesli kupisz sprawna pompe i dobry model to wymiana jej jest skomplikowana dodatkowo trzeba pozniej w serwisie zgrac sterownik z pompa aby wspolpracowaly i odblokowac sterownik. Wyzsza szkola jazdy. Sam dalem samochod w 2 miejsca gdzie niby sie super znali na dislach ale jak zobaczyli jaka to pompa to od razu mowili ze nie dadza rady naprawic. Ja swoja zrobilem w wawce na sokratesa w centrum napraw disla. Naprawde znaja sie na temacie choc sa wg mnie drodzy ale przynajmniej wiedza co robia i nie grzebia na czuja. Zanim CI spacjalista nie potwierdzi ze to uszkodzona pompa wtryskowa nie zgadzaj sie na jej wyjmowanie poniewaz to spore koszty i trzeba miec pewnosc ze to wlasnie to jest uszkodzone. Po cichu zycze zeby to nie byla pompa wtryskowa bo wiem jak to boli. Dodam ze dostalem gwarancje na rok bez limitu KM i teraz po sporych kosztach ciesze sie almerka powrotnie:)
Jak wali pompa wryskowa to wlasnie tak jest jak pisales. Ładnie kreci wszystko dziala brak wyskakujacych bledow tylko nie odpala.
U mnie prawdopodonie zawinil mechanik ktory wymienial mi filtr paliwa i zapowietrzyl uklad.
Powiedz czy w ostatnim czasie nie musiales dlusej krecic zanim odpalil z rana? okolo 2-3 sek ???? to jest 1 objaw gdy pompe trafia szlak. Paliwko odplywa od pompy i potrzeba kilku sekund az pompa paliwa napompuje je. Przez te kilka sek pompa wtryskowa chodzi na sucho i sie zaciera. U mnie mechanior do ktorego juz nie jezdze nie zalal do konca filtra paliwa a pozniej krecil z 10 min zanim odpalil mimo napompowania pompka na filtrze i wtedy prawdopodobnie uszkodzil pompe. Od tamtej wymiany dlugo krecilem zanim odpalilem i w efekcie dorobilem do konca pompe trakim odpalaniem.



Temat: Allegrowy chipptuning
Hmmm...jest dyskusja o SKP a miał być tylko joke...

Mnie na przykład wkurzają auta "tuningowane" w gówniane ozdóbki a mechaniczne będące trupami - ale schodzimy z temau.

Analizy spalin DIESLA sie nie robi na SKP - robi się zadymienie jak napisał Master i też jest przyrząd DIAGNOSTYCZNY, a nie tylko przyrząd do sprawdzenia czy współczynnik zadymienia meści sie w normie. Jeżeli ktoś jest dobry, po wykresie przebiegu zadymienia podczas np przegazówki jest w stanie dużo powiedzieć kolego HOMSKY i nie potrzebuje zawsze osławionego komputera.To co powiedział Master - czesto wazniejszy jest przebieg mocy/momentu niz czy auto ma 98 czy 102 KM - to zalezy czy ktoś jest dobry czy tylko się ponieca kolorowymi wykresami.

Zawsze mówiłem też mechanikom jedno - komputer jest narzędziem - koniecznym ale nie gwarantującym sukcesu. Taki młotek - musimy go mieć aby wyklepać błotnik ale to że mamy młotek nie znaczy że wyklepiemy błotnik dobrze - ale to chyba oczywiste.

A odnośnie SKP - chciałem sprawdzić ostatnio hamulce mojej prywatnej lawety na naszej firmowej stacji - przyrząd mają od lat 10 ale dopiero po 2 dniach znalazł się diagnosta umiący go obsługiwać!!! Dziwne bo przeglady lawetą trzaskają!

I jeden głos w dyskuji - drogo nie znaczy dobrze - mój ostatni:
Ładnych pare lat temu pracowałem w serwisie diesel - jednym z największych i najstarszych w Warszawie - mniejsza o nazwe ale ludzie z branży go znają na 100%.

Pewnego dnia przyjechal facet passatem 1.9 na pompie. Cos obcierało w silniku - ziu, ziu, ziu.
Szybka analiza prezesa - coś obciera w pompie - pompa do wyjęcia.

Koszt 3900 zł - "Panie drogo bo zobacz, tu trza komputera do ustawienia kąta, zobacz Pan jaki stół probierczy do sprawdzenia pompy - jesteśmy najlepsi a to kosztuje....a wszyscy inni to debile którzy o niczym nie mają pojecia"
Klient poszedł do domu, pompa wyjęta i mechanik zakrecił pozostałymi elementami - a alternator robi "ziu, ziu, ziu".
Okazało się że wiatrak alternatora trze o obudowe - klient nie pokojarzył nawet że 3 tygodnie wcześniej robili mu alternator - elektryk zapomniał podkładki dystansowej aby wiatrak był dalej o mm od obudowy.
Pompa nieruszana wróciła do passata, jedynie włożono podkladke pod witrak/koło pasowe alternatora i klient zapłacił 3900 za "regeneracje pompy".
A i jeszcze był problem z ustawieniem kąta - ale była 17 w piątek wiec prezesowi zalezało na tym aby wypchnąć auta a klient czekał w poczekalni - kasa potrzebna na weekend - wiec auto wyjechało z kątem ustawionym na "pałe"...

Najlepsze jest to ze klient wyjechał 100% zadowolony - dla niego 3900 jakoś przełknął a przeciez super serwis diesla zregenerował mu pompe!

Niestety będe się upierał ze drogo nie znaczy dobrze - BEZ ALUZJI do kogokolwiek konkrentnego.

Niestety znam też warsztaty uczciwe, które porostu wymieniłyby podkładke w alternatorze i wzieły 100 zł za montaz i demontaż - ale one nie mają super komputera wiec sa debilami a wyjać alternatora bez komputera sie przecież nieda bo "Panie to jest passat 1.9TDI- high techlogogy z niemiec" - niestety takie warsztaty ciągną słabo finansowo - chociaz jak stac ich na darowanie 3800zł klientowi to pewnie ich wina...

Nadal sie upieram - tanio nie musi znaczyć zle - drogo nie jest gwarancją sukcesu.



Temat: 1
Panowie i Panie, pomocy. Już nie wiem co robić, może ktoś, ktokolwiek ma jakiś pomysł. Mam poważne problemy z moim Volvo i z serwisem, który się nim zajmuje (który na razie pozostanie nie nazwany). Może opiszę co się działo. Trochę tego będzie, ale chyba warto poczytać - ciekawa historia. Jak ktoś coś poradzi to będę bardzo szczęśliwy.

Wprowadzenie: Volvo S80, 2.4 Diesel, silnik typu D5 (common rail), rocznik - końcówka 2001.

Co się działo:

- końcówka sierpnia: samochód rano, przy gwałtownym przyspieszaniu (podczas wyprzedzania) nagle traci moc (tzw. tryb dojazdu do serwisu), wyświetla komunikat 'Engine system service urgent'. Po wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko wraca do normy.

- ten sam dzień, wieczorem: samochód odstawia ten sam numer, 'reset' silnika pomaga, ale ponowne odpalenie wymaga już dłuższego pokręcenia rozrusznikiem. Po dojechaniu na miejsce i wyłączeniu silnika, uruchomić się już nie daje.

- następny dzień: auto zlawetowane do ASO Volvo. Diagnoza: zużyte pompowtryskiwacze. Pojawiają się dwa kody serwisowe, z którymi przyjdzie mi się "zaprzyjaźnić": ciśnienie w układzie paliwowym za niskie, oraz ciśnienie w układzie paliwowym za wysokie. Koszt naprawy szacowany na 7.000 PLN.

- Ponieważ nie stać mnie w tym momencie na taki wydatek, zabieram pompowtryskiwacze i jadę do serwisu Boscha specjalizującego się w regeneracji. Pompowtryski są sprawdzane najpierw urządzeniem elektronicznym, a następnie na stole probierczym - wygląda, że wszystko z nimi OK. Stwierdzają, że regeneracja niepotrzebna - brzmi wiarygodnie, w końcu sami rezygnują z 2.500 PLN za tą operację. Biorę auto na hol, przywożę do Boscha, tam zakładają mi z powrotem wtryski i wymieniają filtr paliwa. Wyjeżdżam zadowolony autem wyglądającym na sprawne. W serwisie volvo poniosłem koszt diagnostyki i wykręcenia pompowtrysków - w sumie kilkaset PLN - więc wściekły piszę email do ich przedstawicielstwa w Warszawie opisując sytuację, jak powyżej.

- Kilka dni później - z "mojego" serwisu volvo dzwoni do mnie kierownik z przeprosinami, przyznaje się do błędu w procedurze diagnostycznej - pracownik serwisu "zaufał doświadczeniu" i nie przeprowadził pełnej diagnostyki - przed wtryskiwaczami należało, wg procedury, sprawdzić: filtr paliwa, dwa elektrozawory, pompę paliwa. Pytają co mogą zrobić bym był zadowolony, sugeruję zwrot kosztów naprawy, mam się odezwać za kilka dni.

- Kilka dni później - auto odstawia ten sam numer co na początku, po czym ponownie odmawia odpalenia. Skruszony dzwonię do kierownika, nie mówię o co chodzi tylko proszę o dokładne opowiedzenie o tamtej naprawie - kierownik wspomina, że mechanik między innymi zapowiedział, że wrócę do nich z uszkodzonymi wtryskiwaczami (mimo wszystko). Złamany proszę o lawetę, odstawiam auto do serwisu, umawiam się że będę przy diagnostyce.

- Kilka dni później - telefon, że mają w końcu okienko na moje auto. Przyjeżdżam, sczytywane są kody serwisowe - ponownie pojawia się znana mi już parka. Mechanik wykręca wtryskiwacze, wkręca nowe - auto odpala. Okej, niech będzie - trudno - przepraszam ich za niesprawiedliwą opinię, zamawiam wymianę, wyjeżdżam w miarę zadowolony, bo dobrze mnie potraktowali cenowo - w sumie zniżki obniżyły cenę naprawy z 7.000 do około 5.500. Masakra i tak, ale co zrobić...

- 750 km później - przedwczoraj - samochód nagle traci moc przy gwałtownym przyspieszaniu (wyprzedzanie) - tzn. wchodzi w tryb dojazdu do serwisu, pojawia się znany mi komunikat 'Engine system service urgent'. Tym razem nie czekam aż auto przestanie odpalać, zjeżdżam prosto do serwisu (było blisko). Proszę o odczytanie kodów diagnostycznych przy mnie. Znana mi już parka, a oprócz tego dwa nowe: "błędna odpowiedź z pompy paliwa" (czy jakoś tak) oraz "błąd komunikacji z ECM" (ECM - Engine Control Module). Zostawiam auto na diagnostykę - po kilku godzinach mam informację, że w zasadzie to nic nie stwierdzono, wykręcili i sprawdzili co się dało, samochód jeździ, błędów już nie zgłasza. Mogę auto zabrać, na razie nic nie muszę płacić.

- wczoraj - musiałem pojechać w trasę - w sumie 760 km tam i z powrotem. Na wszelki wypadek oszczędzam auto - nie przyspieszam gwałtownie, nie jadę za szybko. Żadnych problemów, szczęśliwie wracam do domu.

- dziś rano - jadę do pracy, gwałtownie przyspieszam (wyprzedzanie), strata mocy, komunikat, znacie już tą historię. Jeszcze na serwis nie trafiłem, chyba spróbuję przejeździć autem przez weekend. Zobaczę, czy ponownie przestanie się uruchamiać (wtedy będę miał w 100% zduplikowany scenariusz sprzed wymiany wtryskiwaczy).

- rozmowa telefoniczna - sugerują, że to na pewno coś nowego, że wymiana wtrysków była uzasadniona i konieczna (w przypadku złej diagnozy powinni zwrócić mi koszty tamtej naprawy, więc mają tu interes by naściemniać ile się da)

No i tu mam masę pytań
- co tak naprawdę było / jest zepsute? Czy to wtryski + coś jeszcze, czy może cały czas tylko to "coś jeszcze" a wtryski, jak to stwierdził Bosch, były OK?
- co to w ogóle może być, że daje takie objawy?
- czy serwis zrobił mnie w wała i próbuje to zrobić ponownie?

dzięki i pozdrawiam,
michu